پیشنهاد سردبیر

آرش زره‌تن لهونی امروز چهارشنبه در نشست هیات دولت به عنوان نخستین استاندار اهل سنت کردستان در دولت چهاردهم منصوب شد.

انتصاب نخستین استاندار اهل سنت کردستان

به گزارش قدس آنلاین، آرش زره‌تن لهونی متولد سال ۱۳۵۴ در شهرستان پاوه استان کرمانشاه است که سابقه مدیریتی در استان کردستان را در کارنامه فعالیت هایش دارد و علاوه بر سابقه عضویت در شورای شهر سنندج، در سمت مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان و معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استاندار کردستان خدمت کرده است.

لهونی که دارای دکتری اقتصاد بین‌الملل است در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر به مجلس راه یافت.

سرپرستی هلال احمر کرمانشاه، فرماندار جوانرود، مدیرکل بودجه جمعیت هلال احمر و عضو شورای عالی هلال احمر از دیگر پست هایی است که لهونی در آن خدمت کرده است.

آرش زره‌تن لهونی پس از روی کار آمدن دولت مسعود پزشکیان به عنوان نخستین استاندار اهل سنت استان کردستان و بیستمین استاندار کردستان بعد از انقلاب اسلامی منصوب شد و اینگونه مطالبه چندین ساله کردستانی ها در این دولت تحقق پیدا کرد.

از سال ۱۳۵۸ تاکنون به ترتیب ابراهیم یونسی، محمدرشید شکیبا، حسین شاه اویسی، محمدعلی مهرآسا، ناصر ارسطوی ایرانی، علیرضا شیخ عطار، محمدحسن اصغرنی، علیرضا تابش، عبدالحسین مقدم باقرزاده، حسن زهره‌ای، محمدرضا رحیمی، عبدالله رمضان‌زاده، اسدالله رازانی، اسماعیل نجار، علیرضا شهبازی، عبدالمحمد زاهدی، بهمن مرادنیا و اسماعیل زارعی کوشا سکان استانداری کردستان را برعهده داشتند و حال آرش زره‌تن لهونی به عنوان بیستمین استاندار کردستان انتخاب شد.

کردستان دارای بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که بعد از گذشت ۴۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی عاقبت در دولت چهاردهم دارای استاندار اهل سنت شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.